Merced ... onze laatste campground

6 augustus 2015 - Merced, California, Verenigde Staten

Vandaag lekker uitslapen. Om 11 uur zijn we weer startklaar om naar onze laatste campground te rijden. Deze ligt ruim anderhalf uur verderop, al een stukje op weg naar San Francisco. We rijden op ons gemak er naartoe en doen onderweg ook nog een paar kleine boodschappen. Om 1 uur komen we aan op de campground bij Merced.

De campground is niet te vergelijken met wat we gewend zijn. We worden direct verwelkomd door onze buurman. Een Amerikaan met een mega- trailer en zelfs een vijvertje voor de deur en een kabouter op de eettafel. De trailer blijkt zijn woonhuis te zijn! Hij en zijn vrouw wonen permanent in de trailer en staan hier nu voor een maandje. Als we om ons heen kijken lijkt iedereen hier semi permanent te staan. Het is een beetje een allegaartje en een zooitje. Er zijn zelfs campers met een garage van golfplaten ervoor. Voor de meeste campers staan oude pick-up trucks en overal staan satellietschotels en gas-BBQ’s. Het ziet er allemaal een beetje oud en vervallen uit maar het is wel typisch Amerikaans met veel Amerikaanse vlaggen. We krijgen vandaag een beetje het familie Flodder gevoel … maar zien er zeker ook de humor van in!

De jongens gaan lekker zwemmen en wij pakken de reistassen weer in en maken alles klaar voor ons vertrek naar San Francisco morgenochtend. We moeten de camper morgen voor 10 uur inleveren. Het is maar anderhalf uur rijden, maar de dames van de receptie zeggen dat we beter al om 6 uur ’s ochtends kunnen vertrekken. We moeten namelijk door de Valley waar grote bedrijven als Google en Safeway liggen. ’s Ochtends zijn er daardoor veel files op deze snelweg. We maken het daarom niet laat en zullen vandaag op tijd gaan slapen.