Hollywood

13 augustus 2015 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Er is er een jarig…… hoera hoera!! Vandaag is het feest want Mathijs wordt 14 jaar! Omdat het hier 9 uur later is dan in Nederland zijn de felicitatie-berichtjes al binnen bij het wakker worden. Erg leuk! En ze komen ook nog eens binnen op zijn nieuwe telefoon, die we gisteravond laat nog gebruiksklaar hebben gemaakt. Wat een feest!!

Het is heerlijk weer en we ontbijten op de veranda van ons hotel. Mathijs bestelt een pannenkoek-ontbijt en krijgt een hele stapel pannenkoeken. Thomas heeft dezelfde bestelling gedaan, dus die krijgt ook nog eens zo’n zelfde stapel! We ontbijten lekker lang en gaan daarna op pad richting Hollywood. Helaas met een andere plan dan de bedoeling was. We kunnen namelijk niet naar de Universal Studio’s, dit heeft de dokter ons afgeraden. Thomas voelt zich verder goed, maar het lijkt ons verstandig het advies van de dokter te volgen en niet een hele dag in achtbanen en andere attracties door te brengen.

We starten in Hollywood met the Walk of Fame en zoeken naar bekende namen! Er zijn er genoeg en we zien er veel. Daarna boeken we een tour van 2 uur door Beverly Hills, op zoek naar de celeb’s. We zitten met 13 man in een open busje en hebben en een over-enthousiaste echte Amerikaan als chauffeur. Hij praat zoveel dat we na een kwartier al denken … “hoe houden we dit twee uur lang vol?”. Toch is de tour erg leuk en onze Amerikaan vertelt veel verhalen bij de grote huizen van diverse beroemdheden. Alle huizen zijn goed afgeschermd voor de buitenwereld en natuurlijk zien we geen enkele ster de oprit afrijden. Ook rijden we over Sunset Boulevard, Rodeo Drive, langs de kerk van Sister Act, het hotel met de trappen waar Richard Gere omhoog klom met een roos in zijn mond voor Julia Roberts en nog wat locaties uit andere bekende films.

Aan het begin van de avond gaan we terug naar Santa Monica. Mathijs mag nog een nieuw hoesje uitzoeken voor zijn nieuwe telefoon in de Apple winkel. En daarna gaan we eten. De jarige mag kiezen en de keuze valt op … Mac Donalds. We hadden liever in een gezellig restaurant gezeten, maar ja de jarige is de baas vandaag. Dus zitten we “gezellig” bij de Mac met een hamburger en een cola om de dag af te sluiten. De jarige geniet en heeft een mooie dag gehad!