Aankomst in San Francisco

7 augustus 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We rijden al vroeg richting San Francisco en hebben inderdaad wat file in de valley. Op dit vroege tijdstip valt het echter reuze mee en uiteindelijk hebben we maar een half uur vertraging. We gooien de tank nog even vol en komen rond al half 9 bij RoadBear aan. Daar loopt, net zoals bij het ophalen, alles weer gesmeerd. De camper wordt gecontroleerd en schade wordt bekeken met de opmerking “is dat alles, we zijn veel erger gewend”. Het bedrag dat we moeten afrekenen is dan ook stukken lager dan het eigen risico  .

Rond 10 uur worden we met een shuttle busje naar het BART station gebracht. Hier stappen we in de metro die ons rechtstreeks naar Powell station brengt. Ons hotel ligt hier om de hoek. We checken in, zetten onze koffers weg en gaan direct op pad. We hebben inmiddels honger en halen een broodje bij de SubWay. Dit eten we heerlijk op in het zonnetje op Union Square. Daarna lopen we een wandeling uit de reisgids. We zien onder andere het Financial District, China Town en een aantal bekende winkelstraten. Uiteindelijk belanden we in de Apple Store waar we wat aankopen doen. Op het einde van de middag maken we nog een rit met de beroemde cable car. Het kost wat moeite om te mogen opstappen, maar de 3e cable car die voorbij komt heeft gelukkig nog plek en we mogen mee. Wij zitten binnenin en Mathijs hangt aan de zijkant. De rit is leuk en eindigt op Market Street, vlakbij ons hotel. De kinderen willen dan graag even chillen op de hotelkamer en wij lopen nog even door het winkelcentrum aan de overkant.

Rond een uur of 7 vertrekken we naar de Cheesecake Factory, het restaurant boven de Macy’s. Dit is ons door verschillende mensen aanbevolen en het schijnt ontzettend populair te zijn. We zijn inderdaad niet de enigen en moeten 3 kwartier wachten op een tafel! We krijgen een tafeltje bij het raam en kijken uit Union Square. Leuk! Gelukkig zijn de porties die ze serveren van Amerikaans formaat, want we hebben inmiddels honger gekregen van het wandelen en het wachten op een tafel. Een doggybag is dan ook niet nodig, alles gaat op!

Na het eten lopen we rustig terug naar het hotel en vallen allemaal als een blok in slaap!