Pismo Beach

11 augustus 2015 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Als we opstaan is het bewolkt. Een beetje jammer, want gaan vandaag de reusachtige zandduinen bezoeken waar Pismo om bekend staat. We maken meerdere stops in de zandduinen, maar mogen niet echt de duinen in of op want het is beschermd natuurgebied. Heel mooi om te zien, de duinen zijn enorm groot en helemaal wit van kleur. In Pismo zelf lopen we een heel eind over het strand en langs de zandduinen. Een bijzondere wandeling want hier racen van alle kanten quads, dune buggies, etc. over het strand en komt er verder van alles voorbij … auto’s, trailers, campers … alles mag hier blijkbaar over het strand rijden!

Na Pismo rijden we door naar Avila Beach! Een prachtig mooi strandje en een heel klein en mooi plaatsje. Een heerlijk plekje om te lunchen en daarna uitgebreid op het strand te liggen. De jongens kopen een voetbal en spelen lekker samen op het strand. We blijven er verder de hele middag en gaan pas tegen 6 uur terug naar het hotel.

Bij het hotel aangekomen voelt Thomas zich niet goed, klaagt over hoofdpijn en moet veel braken. De hoofdpijn gaat niet over, wordt alleen maar erger en het braken houdt ook aan. Hij voelt zich steeds slechter worden, met name de hoofdpijn wordt steeds erger. Omdat hij ook duizelig en warrig is, besluiten we naar het ziekenhuis in de buurt te gaan omdat we vermoeden dat hij hersenschudding heeft.

Aangekomen in het ziekenhuis zijn we gelukkig snel aan de beurt (het is al half 10 ’s avonds) en ligt Thomas binnen 10 minuten aan de apparatuur. Hij heeft nog steeds erg veel hoofdpijn. De arts wil graag voor de zekerheid een CT-scan om een bloeding uit te sluiten. De onderzoeken verlopen snel en we krijgen al na een uur het bericht dat er geen bloedingen zijn … gelukkig is alles goed! Wel krijgt hij morfine tegen de pijn en een medicijn tegen de misselijkheid. Hij moet een paar dagen rustig aan doen en we krijgen medicijnen mee mocht hij weer pijn krijgen of misselijk worden. Uiteindelijk zijn we om 12 uur weer terug in het hotel. Thomas valt snel in slaap. Wij drinken nog een wijntje en gaan daarna ook een stuk geruster slapen.

1. De Cartigny's:
    13 augustus 2015
    Jeetje wat schrikken. Hoe komt hij aan een hersenschudding? Hoop dat hij zich inmiddels wat beter voelt.
    Wat leuk dat jullie naar Nepente zijn geweest. Idyllisch plekje, vooral met zonsondergang.

Matthijs, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een onvergetelijke dag van.

Wanneer komen jullie terug? We zijn benieuwd naar de verhalen en nog meer mooie foto's.
    Veel liefs en een dikke kus van ons.
  2. Caren:
    13 augustus 2015
    Nou Thomas we hopen dat je inmiddels alweer opgeknapt bent.

Mathijs van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Onze kadotip is: ga rechtsvoor in de jurasicparkdrive zitten.

Hele fijne verjaardag.
    x amcj
  3. Relinde ten have:
    Hi lieve Matthijs,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een fijne dag van.
    Thomas veel beterschap nog. Hoop dat je snel weer opknapt.
    Tot gauw weer.
    Een dikke verjaardagskus van je nichten en liefs uit Overveen
    Liefs uit Overveen
  4. Jeroen:
    13 augustus 2015
    Ha Mathijs, gefeliciteerd! Thomas beterschap!
  5. Irene:
    13 augustus 2015
    Hartelijk gefeliciteerd Mathijs,fijne verjaardag.
    Thomas, gauw weer opknappen.

Groetjes,

Irene
  6. Sabeth:
    14 augustus 2015
    Hallo world travellers,
    Super gaaf om jullie te volgen,wat een bijzondere reis.
    Jeetje wel schrikken van Thomas, misschien een virus opgelopen? Ik hoop dat het nu beter gaat.
    Matthijs wat een super plek om jarig te zijn ,laat je maar lekker verwennen.
    groetjes de Poolmannetjes