Santa Monica

12 augustus 2015 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

We hebben allemaal goed geslapen en Thomas voelt zich gelukkig een stuk beter. We ontbijten op ons gemak en pakken daarna rustig de tassen in. Tegen 11 uur vertrekken we richting Santa Monica. We nemen de snelweg in plaats van de kustweg. Deze laatste heeft erg veel bochten en dat lijkt ons niet zo goed voor Thomas. Het is ongeveer 3 uur rijden naar Santa Monica. We rijden in een keer door en maken onderweg alleen een korte stop voor een Starbucks koffie en chocomel. Vroeg in de middag komen we in Santa Monica aan. Ons hotel ligt aan de boulevard, zo’n 100 meter van de pier. We checken in en gaan daarna richting strand en pier. Op het strand maken we kennis met de the real California beach life … de serie Bay Watch komt hier tot leven en de life-guards zijn in grote getale aanwezig. De pier staat vol met kermisattracties en ander toeristisch vermaak. Bijzonder, maar om nu te zeggen dat het ook mooi is … Nee, niet echt!

In Santa Monica nemen we de taxi naar Venice Beach, slechts 2 miles verderop. In Venice Beach treffen we een heel ander sfeertje aan dan in Santa Monica. Het gaat er hier veel ruiger aan toe, er loopt volk rond van allerlei pluimage zoals bodybuilders, hippies en excentriek uitgedoste personen. Ook is er veel straatvermaak. Op de boulevard wordt veel gesport en de sporters, met name de bodybuilders, willen graag gezien worden!

Vanuit Venice Beach lopen we aan het einde van de middag over de boulevard terug naar Santa Monica. Er wordt veel gesport in de parken langs de boulevard en er is overal fitnessapparatuur beschikbaar. Erg leuk en de jongens willen graag meedoen. Mathijs hangt dan ook al snel onderste boven aan de ringen. Thomas voelt zich goed en wil ook heel graag iets doen. Onderste boven hangen lijkt ons geen goed plan dus klimt hij langs een touw omhoog, hoog de lucht in. We blijven een poosje naar alle sporters kijken en gaan dan op zoek naar een lekker restaurantje. Na een heerlijke maaltijd in een Japans restaurant,  chillen we een uurtje op de hotelkamer. Daarna lopen we nog een rondje over de pier en zien we hoe de lokale hengelsport liefhebbers heel wat vissen en krabben uit de zee halen.

Als de jongens slapen versieren we de kamer voor Mathijs met ballonnen want morgen is het feest!