Op weg naar San Diego

14 augustus 2015 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vandaag door naar San Diego! Het is maar 2 uurtjes rijden vanaf Santa Monica naar onze laatste bestemming, maar omdat we door LA moeten is de reistijd wat langer dan verwacht. En het is vandaag vrijdag, en we zijn dus niet de enigen die richting zon, zee en strand gaan voor een weekend. We nemen deels de snelweg, deels de kustweg en komen rond 3 uur in de middag aan bij La Bahia Resort in San Diego.

Nadat we geïnstalleerd zijn, gaan we eerst een paar boodschappen doen. We hebben namelijk een suite geboekt en deze is uitgerust met een keukentje. Na een week van uit-eten vinden we het heerlijk om weer eens zelf te kunnen koken. Na de boodschappen borrelen en koken we en genieten we van ons uitzicht op Mission Bay. Daarna lopen we nog even richting Mission Beach, het strand aan de Pacific Ocean. In Mission Bay is het water erg rustig en de jongens willen golven zien. Ze hebben zich namelijk verheugd op een paar dagen zwemmen in een zee met hoge golven! En in de Pacific Ocean zou dat moet kunnen!

Op het strand van Mission Beach is het druk. Er zijn hele families aan het BBQ-en, compleet met enorme buffetten, partytenten, kampvuur etc., etc. Een heel sociaal gebeuren. En ook hier is er weer een heel pretpark gebouwd aan de rand van het strand. Er zijn een paar cafeetjes en in het ‘Wave House’ zijn twee zwembaden met bijna echte golven waar je je surf-kunsten kunt showen aan het publiek. Verder bevinden zich in de buurt van het strand veel winkeltjes met waar je allerlei strandartikelen en eten kunt kopen. De invloed van Mexico is hier duidelijk te zien en het doet ons een klein beetje denken aan het sfeertje in het Caraïbisch gebied van Colombia.

We lopen een uurtje over de boulevard en gaan even het strand op en naar de zee om de temperatuur van het water te voelen en de golven te zien. De temperatuur en golven worden goedgekeurd! Morgen dus op naar het strand.

1. Familie Germans:
    17 augustus 2015
    Wat een geweldige reis jongens. Daar kan de volgende bijna niet tegen op
    :-)