Op weg naar Lake Powel

28 juli 2015 - LAKE POWELL, Verenigde Staten

Het oorspronkelijke plan was om ’s ochtends om 4 uur op te staan, om 5 uur de bus te nemen en om 6 uur een trail te lopen die een stuk de canyon in gaat. Maar … plannen kunnen snel wijzigen en we besluiten om de wekker om half 8 te zetten en op ons gemak naar de volgende stop te rijden. We hebben immers vakantie! Onderweg volgen we eerst nog een stuk van de canyon oostwaarts. We stappen op verschillende plaatsen uit om nog een paar keer van het uitzicht te genieten. Bij Desert View point werpen we onze laatste blik op de Canyon. Het landschap wordt hier al een stuk vlakker en droger. Vanaf hier is het nog ongeveer 2,5 uur rijden naar Page. Lange rechte wegen! Wat een ruimte ... nergens een dorp of stad te bekennen. Alleen af en toe een paar kraampjes langs de weg waar Indianen hun kunst verkopen.
Dan zien we opeens Lake Powel liggen. Helderblauw water te midden van grijzige rotsen. Eerst rijden we door Page. Een stad die gebouwd is om de werkers aan de Glen Canyon dam te kunnen huisvesten. Hier doen we een aantal boodschappen. Ook boeken we alvast de tour door de Antilope Canyon voor morgen. De tour die om twaalf uur vertrekt en de mooiste lichtinval heeft blijkt al t/m september volgeboekt! Dus maar de tour daarna geboekt (1 uur) waar nog plaatsen vrij zijn. Nu op naar onze campground. Onderweg passeren we de Glen Canyon dam waardoor Lake Powel is ontstaan. Na een paar mijl parkeren we onze camper op een mooie site. We hebben uitzicht op het meer en bomen zorgen voor de nodige schaduw. Ervaren als we inmiddels zijn, hebben we de slangen snel aangekoppeld. Het is erg warm en de airco kan zijn werk weer doen!

We maken er verder een rustige dag van. De kinderen willen eerst graag zwemmen in het zwembad van het nabijgelegen hotel. Dat plan hadden meerdere vakantiegangers opgevat, dus het kost enige moeite om een paar stoelen in de schaduw te bemachtigen. Morgen toch maar lekker in het meer zwemmen! Minder druk en waarschijnlijk ook veel leuker.

’s Avonds zetten we eerst onze nieuwste aanwinst … een BBQ bouwpakket … in elkaar. Dan heerlijk genieten van een steak, hamburger en kip! Het koelt hier nauwelijks af en omdat het een beetje waait is het heerlijk om buiten te zitten. Rond half 12 is het mooi geweest en gaan we lekker slapen. Weer als laatsten! Iedereen ligt hier namelijk al om 10 uur in bed. Maar in de ochtend zijn de meesten ook al om een uur of 7 actief. Wij staan doorgaans pas rond half 8 op en drinken eerst rustig een kopje koffie om vervolgens de dag langzaam op te starten.

1. Ria ploumen:
    30 juli 2015
    Hallo allemaal,Weer mooie reis ,En prachtige fotos,Jo is met de moter,1999 op veel plaatsen geweest,Ook route 66 gereden ,met vrienden.Jullie hebben beter weer dan bij ons,Nog veel plezier met de mooie camper,Krijg je mijn berichten door,?grxxx
  2. Paola:
    22 augustus 2015
    Wat een leuke foto's van jullie allen!